Windy

2010. május 20., csütörtök

Hajóadó

Itt a személyi jövedelemadó bevallásának harárideje és idén először, ezzel egyidőben esedékes a magánszemélyek tulajdonában lévő nagyértékű vagyontárgyakra (autók, hajók, repülők, stb.) kivetett adók bevallása is.
Szerintem ez semmi másról nem szól, mint a politikusok népszerűség hajhászásáról... jelentős bevétel nem lesz belőle...
Az első amit ilyenkor ellenérvként fel szoktak hozni, hogy adózott pénzből vásároltuk (az egyébként nem minden esetben nagyértékű) hajónkat.... és igen, szerintem a magántulajdonban lévő hajókat megadóztatni pofátlanság... ha már "jófejek" szeretnének lenni a politikusok és meg akarják mutatni az őket megválasztó pórnépnek, hogy márpedig ők megfejik a gazdagokat, akkor miért nem csak a "céges" hajókat adóztatják meg...? Azok ugyanis tényleg adózatlanok...
Továbbá ez az újabb adótörvény jól jellemzi a magyar bürokrácia szakértelmét és gondosságát.
Vitorlásoknál a törvény szerint a vitorla méreteket és a hajó korát veszik figyelembe az adó megállapításakor... nos pont ez a két adat nincs benne a hajólevélben. Komolyan ilyen gyenge képességű embereket tartunk el az adóinkból? Annyi fáradtságot nem vettek, hogy megnézzék, milyen adatok vannak a hatósági nyilvántartásban? Mi alapján saccolták meg a várhatóan befolyó adók összegét? :-))) Azt sem tudják, hogy a magyar lajstromban lévő hajóknak mennyi az átlagos kora... :-) nem tudják, hogy a magánkézben lévő hajók nagytöbbsége kis vitorlafelületű és igen csak öregecske hajók. Általában nagy, új csilli-villi hajók cégek tulajdonában vannak. Márpedig az kicsi és öreg hajók után jó, ha 15-20 eFt a számított adó... ja és az ilyen hajóknak a forgalmi értéke 400 eFt-tól 2,5 millió Ft-ig terjed.... az én hajóm 950 e Ft volt... sok embernek a karórája drágább ennél... a lapos tévékről, jaccuzzikról, bőrgarnitúrákról már ne is beszéljünk... Abszurdisztán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése