A vízretétel után érzett nyugalom nem tartott sokáig. Egyrészt rengeteg tenni való van még a hajón, másrészt a kikötéskor érzékelt manőverezési problémák nyugtalanítottak. Szeretnék farral kikötve parkolni, mert így lényegesen egyszerűbb a ki-beszállás, de valahogy a tolatás nem megy a hajóval. Ahogy hátramenetbe kapcsolok a csiga rögtön elkezdi balra fordítani a hajó hátulját és mivel ilyenkor még nincs sebessége a hajónak, hiába próbálok ellenkormányozni, teljesen hatástalan. Mire elegendő sebességet gyűjtenék, már régen a szomszédos hajókat veszélyeztetném. Ha orral állok be, akkor az elindulásnál vannak problémák, mivel balra mögöttem egy kis nádsziget van és rögtön oda viszi a hajó hátulját a csiga. Ezért most azt a félmegoldást találtuk ki, hogy orral parkolunk be, de rögtön megfordítjuk a hajót. Sajnos ez csak addig működik, amíg a közvetlen szomszédomban nem áll senki. Valamit ki kell találnom... talán egy orr és farsugár kormány...? :)
Az ablakokkal sem úgy alakulnak a dolgok ahogy elterveztem... én idén szeretném az eredeti, gumikéderrel rögzített üveg vagy plexi megoldást. A megfelelő üveg vagy plexi megszerzése nem jelent problémát, viszont a gumikéder nem egyszerű, meg kell találni a megfelelő profilt, a megfelelő méretben... és utána be kell tudni megfelelően illeszteni. A hajó lemezvastagsága az ablakoknál 4 mm az üveg (ragasztott) 3+2 vagy 3+3 mm, plexi esetén is 5 vagy 6 mm-s lenne ideális. Az elhívott szakemberek telefonon még nagyon bíztatóakat mondtak, sőt volt aki azt mondta, hogy a gumikéderre sem lesz szükség, mert ő szilikonból hasonló profilt tud készíteni az üveg köré bármilyen színben. Aztán a helyszínen már nem volt ennyire bíztató a helyzet. A gumikéderes megoldásra azt mondták, hogy rendkívül nehéz, a szilikonos pedig azért nem megy, mert nincs "válla" az acélperemnek ahová támaszkodhatna az üveg. Minden ott járt szakember azt a megoldást javasolta, hogy kívülről ragasszunk és szegecseljünk (esetleg csavarozzunk) fel plexi lapokat. Sok ilyen megoldást látni a kikötőben, van is olyan hajó aminek jól áll ez a megoldás, de nekem nem tetszik, a mi hajónkon nem mutatna jól. Ezért úgy döntöttem, hogy az interneten keresek megoldást. Jeepi barátom talált is egy oldalt, ami eredetileg veterán autók felújításához kínál alkatrészeket és gumikéderek között van olyan profilú ami nagyon hasonlít ahhoz ami nekünk kell. Elmegyek a boltba, viszem az eredeti gumikédert és megpróbálom kiválasztani az ahhoz legközelebb állót. Ha megvan akkor megrendelem a sötétített plexiket.
Nagyon nagy szükség van az ablakokra. Egyrészt csúnya a hajó az ablakokra ragasztott takaró fóliákkal, másrészt nagy a beázás veszély... :)
Az ablakokkal sem úgy alakulnak a dolgok ahogy elterveztem... én idén szeretném az eredeti, gumikéderrel rögzített üveg vagy plexi megoldást. A megfelelő üveg vagy plexi megszerzése nem jelent problémát, viszont a gumikéder nem egyszerű, meg kell találni a megfelelő profilt, a megfelelő méretben... és utána be kell tudni megfelelően illeszteni. A hajó lemezvastagsága az ablakoknál 4 mm az üveg (ragasztott) 3+2 vagy 3+3 mm, plexi esetén is 5 vagy 6 mm-s lenne ideális. Az elhívott szakemberek telefonon még nagyon bíztatóakat mondtak, sőt volt aki azt mondta, hogy a gumikéderre sem lesz szükség, mert ő szilikonból hasonló profilt tud készíteni az üveg köré bármilyen színben. Aztán a helyszínen már nem volt ennyire bíztató a helyzet. A gumikéderes megoldásra azt mondták, hogy rendkívül nehéz, a szilikonos pedig azért nem megy, mert nincs "válla" az acélperemnek ahová támaszkodhatna az üveg. Minden ott járt szakember azt a megoldást javasolta, hogy kívülről ragasszunk és szegecseljünk (esetleg csavarozzunk) fel plexi lapokat. Sok ilyen megoldást látni a kikötőben, van is olyan hajó aminek jól áll ez a megoldás, de nekem nem tetszik, a mi hajónkon nem mutatna jól. Ezért úgy döntöttem, hogy az interneten keresek megoldást. Jeepi barátom talált is egy oldalt, ami eredetileg veterán autók felújításához kínál alkatrészeket és gumikéderek között van olyan profilú ami nagyon hasonlít ahhoz ami nekünk kell. Elmegyek a boltba, viszem az eredeti gumikédert és megpróbálom kiválasztani az ahhoz legközelebb állót. Ha megvan akkor megrendelem a sötétített plexiket.
Nagyon nagy szükség van az ablakokra. Egyrészt csúnya a hajó az ablakokra ragasztott takaró fóliákkal, másrészt nagy a beázás veszély... :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése