Windy

2008. április 26., szombat

A hajó

A kiválasztott hajó egy holland gyártmányú acél hajó.

Az építője: G. VAN WIJK and ZOON, típusa WIBO 740.
A szám utal a hajó hosszára 740 centiméter hosszú. Legnagyobb merülése: 105 cm, ez a Balatonon ideálisnak mondható. A hajóban található egy beépített diesel(!) motor a típusa FARYMANN D9.

A hajót 2001-ben hozták az országba, előző tulajdonosa a Gyékényesi-tavon használta horgász bárkának. Évekig csak motorral járt vele, csak két évvel ezelőtt szerelte fel vitorlákkal. Nem az eredeti fa árbócot tette fel, hanem egy Neptun 22-es vitorlás komplett rigg-jét (árbóc, állókötélzet, vitorlák) szerelte rá, ami ugyan egy kicsit kisebb az eredetinél, de tökéletesen használható arra amire nekem kell, túrázásra, horgászásra, nyaralásra.

A hirdetésben szereplő egyik fénykép:


Ezen a képen nekem annyira nem tetszett, de a neten rákerestem a típusra és megtaláltam egy holland család honlapját akiknek ugyanilyen hajójuk van és évről-évre frissítik az oldalukat, sok fényképpel és leírással, sajnos csak holland nyelven, de a lényeget ki lehet silabizálni. Ami viszont az első percben átjött, hogy ez a hajó szerethető, otthonos, kényelmes és nagyon elegánssá tehető.

Az ő hajójuk, a Pendelgus:




Egy jó barátommal Jeepi-vel elmentünk megnézni Gyékényesre. Élőben egészen más volt, mint a hirdetésben szereplő képeken. Őszintén szólva rosszabb állapotúnak képzeltem. De kisebb felületi karcoláson kívül semmilyen sérülés nem volt rajta. Ha tiszta lett volna, talán még újszerűnek is gondolhattuk volna.




Felmásztunk a cockpitbe, végignéztem a hajón és elfogott az a bizonyos érzés, de igyekeztem nem kimutatni..., izgatottan vártam, hogy lemehessek a kajütbe. Addig amíg be nem léptem nem tudatosult bennem, amit már a hollandok oldalán láttam, hogy tekintélyes belmagassággal rendelkezik. Ebben a méretben (24 láb) ez az első hajó, amiben gond nélkül kiegyenesedhettem. Aki rendszeresen vitorlázik, túrázik az tudja, hogy ez mekkora dolog. Főleg rossz idő esetén.


Bár a belső kialakítása eléggé spártai, de ez engem nem érdekelt, hiszen úgyis a saját igényeim szerint szeretném kialakítani. Egy komplett kész és szép berendezést fájó szívvel bontottam volna szét, sőt lehet, hogy inkább lemondtam volna néhány dologról, amit előre elképzeltem. Így viszont előttem a lehetőség, hogy az igényeimnek (igényeinknek) megfelelően alakítsam ki a berendezést.

A beépített diesel motor egy igazi kincs. Jeepi barátom szakértő szemeivel tüzetesen átvizsgálta a motort, ráadásul alkalmunk és lehetőségünk volt beindítani. Könnyen indult és szép hangja volt. Az elhelyezése klasszikus, a cockpit alatt van és a kajütbe vezető lépcső alól is könnyen hozzáférhető.


A gázkar a cockpitban, közel a kormányrúdhoz található. A vezérlő panelje pedig a kajüt falán van kialakítva. Ez lehetséges, hogy át lesz helyezve.

Az egész hajót végigtapogattuk, szinte minden négyzetcentimétert. Különös tekintettel a forgó, mozgó alkatrészek, a motor hajtásának kivezetésére és a kormányműre. Minden elfogadható, sőt jó állapotban lévőnek találtunk. Egyedül az ablakok vannak siralmas állapotban. Azokat bizony cserélni kell. Ez lesz az első feladat.

Sok fényképet csináltam, hogy itthon a családnak jól tudjam prezentálni a látottakat. Ők is velem voltak néhány hajó megtekintésekor, így van fogalmuk arról, hogy amit látnak az miért jó vagy rossz. Aludtunk rá egyet és döntöttünk. Wibo 740-es lesz életünk első saját vitorlás hajója. :)

bulldog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése