Windy

2008. április 26., szombat

A nagy nap!

Miután eldöntöttük, hogy megvesszük ezt a hajót, nyomban felhívtam a tulajdonost, hogy tájékoztassam döntésünkről és megkértem, hogy keressen egy ügyvédet helyben az adás-vételi szerződés elkészítéséhez. A hajózási felügyelet pontosan meghatározza, hogy mit kell tartalmaznia egy ilyen szerződésnek és hogy egy ügyvéddel kell ellenjegyeztetni.
Megadtam a szükséges adataimat és vártam, hogy kapjunk egy időpontot amikor az ügyvéd fogad minket.
Közben már azon járt az eszem, hogy hogyan fogom elszállítani a hajót és hogy hová...? :)

Elkezdtünk kikötőt keresni. Mivel túrázni szeretünk, ezért úgy döntöttünk, hogy mindenképpen egy Bahart kikötőben bérelünk helyet. Ez azért előnyös, mert aki ilyen helyen tartja a hajóját, az kap egy túra matricát, ami az összes Bahart kikötőben ingyenes kikötésre és a szolgáltatások igénybevételére jogosít. Valamint ezek a kikötők nagyon komfortosak, igényes fürdő helységekkel, wc-kel, stb. felszerelt kellemes tartózkodást, pihenést biztosító helyek.



Először csak úgy találomra a korábbi kellemes emlékek által vezérelve kerestünk fel kikötőket. Szigliget, Badacsony, Alsóőrs, Balatonlelle, Balatonföldvár, Balatonszemes..., stb. Hangulatra legjobban Balatonföldvár tetszett nekünk. Ennek a kikötőnek a közepén van egy sziget, ami a gyerekeknek remek játszótér és esti grillezésnek is megfelelő helyszín.
Felhívtam hát a Bahart ügyfélszolgálatát és érdeklődtem. A válasz hidegzuhanyként ért....: mindössze 3 balatoni kikötőben van szabad hely. Keszthelyen, Badacsonyban és Balatonszemesen. Ezek közül talán Badacsony a legszebb és mint kiderült a legolcsóbb is mivel ott nem úszópontonos kikötő van, hanem farcölöpös. A Bahart árképzésének egyik módja a hajó szélességétől függően határozza meg a bérletidíj összegét. Az úszópontonos kikötőkben a hajó valós szélességéhez +30 centimétert hozzászámolnak, így előfordul, hogy egy magasabb kategóriába kerül a hajó. Tehát úgy tűnhet, hogy akkor minden Badacsony mellett szól..., de sajnos nem. Badacsonyt még szezonon kívül is nehézkes megközelíteni, nyáron meg kínszenvedés... , a 71-es út péntek délutánokon és vasárnap esténként egy rémálom. Keszthely már valamivel könnyebb, hiszen az autópályáról 20 perc alatt elérhető, de egyrészt az a Balaton egyik széle, messze van minden túra célponttól, másrészt Balatonszemes ugyanannyiba kerül, közelebb van és a Balaton közepe. Balatonszemesről minden túracélpont könnyebben elérhető.

Felhívtam hát a Balatonszemesi-kikötőt és jeleztem, hogy helyet szeretnék bérelni. Elkérték az adataimat és elmondták, hogy hamarosan érkezik postán a szerződés. Megköszöntem, de jeleztem, hogy nekem előbb el kell hoznom a hajót, mert a mostani helyére szüksége van az előző tulajdonosnak. A kikötőmester készségesen felajánlotta, hogy vigyem nyugodtan a papír munka akár 2 hétig is eltarthat. Rendben, viszem..., de hogyan? :)

Az eladóval megállapodtunk, hogy a szállítást ő fizeti. Próbált is fuvarost szerezni, de a megadott határidőre nem talált megfelelő lehetőséget, ezért megkért, hogy próbáljak én is keresni valami megoldást. Beütöttem a google-ba, hogy "hajó szállítás" túl sok valós találat nem jött, de néhány autómentős linkjét felajánlotta. Próbáltam olyat keresni, akinek a közelben van a székhelye, hogy ne kelljen felesleges üresjáratot fizetni. Találtam is egy remek szakembert Marcaliban akitől email-ben kértem ajánlatot. Az ajánlat korrekt volt, ezért megbeszéltük, hogy a megadott időpontban a hajónál lesz. Nagyon szakszerűen és biztonságosan felpakolta a hajót a trélerre.


Kicsit izgultam az út minősége és az út fölé belógó ágak miatt, de végül 2 és fél óra alatt, minden gond nélkül megérkeztünk a Balatonszemesi-kikötőbe.


Azt hinné az ember, hogy ilyenkor felhőtlenül boldog..., megvan a várvavárt hajó, biztonságban eljutott a kikötőbe..., de nem... én ilyenkor már nagyon türelmetlen vagyok... legszívesebben már vízre tetetném és vitorlát bontanék, de még rengeteg munka van..., az ablakok cseréje, csiszolás, festés, belső átalakítás, motor karbantartás, stb.

bulldog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése