Windy

2009. június 20., szombat

Helyzetjelentés

Le kell szögezzem, hogy 2009 nem az én évem.... Nem csak a tavaszi rossz időjárás, a tanulás, hanem egy elhúzódó és kellemetlen betegség is hátráltatta az amúgy is nehézkes felújítást. Átmeneti agyi keringési zavar... vagy ahogy mostanában emlegetik Stroke... egy szombat reggelen arra ébredtem, hogy teljesen elzsibbadt a baloldalam... lábam, oldalam, karom, kézfejem, arcom, szám.... olyasmi érzés volt, mint amikor a fogorvos elérzéstelenít.... ijesztő volt. Több, mint 2 hónap kényszerpihenő..., volt rengeteg vizsgálat, CT, MRI, nyaki ultrahang, stb.... előfordult, hogy 10 különböző orvosságot szedtem egyszerre, rendszeres infúzió, gyógytorna, fizikoterápia.

A betegállomány első hónapja elég strapás volt, mert a a vizsgálatok, kezelések mellett még tanulnom is kellett. A második hónapban a vizsgálatok, kezelések már csak heti egy alkalomra csökkentek így belehúzhattam a tanulásba. Nagyon sok volt és nekem aki sosem voltam jó matekból, nagyon nehéz. Voltak pillanatok amikor elérhetetlen álomnak tűnt a 70%-os minimum elérése a házi vizsgán. Pedig ez a feltétele annak, hogy a gyakorlati hajózáson részt vehessek. Így minden elszántságomra és akaraterőmre szükségem volt. Május 25-én 85%-os eredménnyel sikeres házi vizsgát tettem, így megkaptam a képzési igazolást. Persze ezzel még koránt sincs vége, mert a gyakorlati vizsga sem egyszerű, ahogy az augusztus végi hatósági írásbeli és szóbeli vizsga sem. Mindegy... lépésről lépésre haladok előre, június 28-án indulok Punatba. Természetesen arról is írok majd. A bevezetőben leírtak miatt a hajó felújítása eléggé háttérbe szorult, de azért nem állt le teljesen. Hétvégeken baráti segítséggel, ha lassan is de épült, szépült ez-az. Sajnos a nyár egyharmada már elmúlt.... nagyon elkeserítő. Elmondva vagy leírva nem tűnik soknak a munka, de egyrészt a különböző folyamatok közötti szükséges várakozási idő, illetve néhány időközben felmerülő szükséges vagy ésszerű átalakítás is megnyújtja a folyamatot.
Elkészültek a hátsó korlátok, a horgászbotok és a lobogó rúd tartójával, valamint egy-egy paddal. Ezek miatt egy picit át kellett alakítani a hátsó árbocmerevítők rögzítési pontjait. A hátsó korlátokra érkeznek a reling kötelek is. Egy lesz felül ahogy eddig és egy pedig középen. Szeretnénk erre egy hálót is de mivel nincs "relingláb" a hajón ezért az alsó rögzítést még ki kell találni.
Elkészült a motortér hangszigetelése, emiatt is kellett egy kis átalakítás. A kipufogó egyszerűbb és remélhetőleg halkabb lett.Tavaly amikor a motor hideg volt és még egyenetlenül járt akkor a kipufogó néha hozzáért valamihez. Most már nem fog... :-)


De mindezek előtt ki kellett szerelni az üzemanyag tartályt, mert csak így lehetett beépíteni az üzemanyagszint jelző úszóját.


A halradar jeladójának egy érdekes sarkantyút kellett tervezni, mivel a fartükörtől számított 60°-ba (illetve az előre eső 30°-ba) belelóg a kormánylapát ami állandó zavarást jelentene. Ezt a kábelvezetésére és védelmére felhegesztett vasprofilból alakítottuk ki. A sok kanyar miatt nem volt egyszerű a kábel befűzése. Semmilyen drót, kábel vastagabb damil sem fordult el annyiszor és annyi irányba, mint kellett volna. Aztán kipattant egy isteni szikra.... horgász damilra egy kis gumigolyót (ütközőt) kötöttünk majd beledobtuk felül a lyukba, aztán alulról megszívtuk porszívóval... éééés igeeen...! sikerült. Na de vissza a motorhoz. A külső motorháztetőre két fogantyú került, így már nem lesz balesetveszélyes felemelni, illetve visszahelyezni. Természetesen ez is kapott egy belső szigetelést. A motor vízszűrő házát is áthelyeztük, most sokkal jobban hozzáférhető helyen van, könnyebb tisztítani. Az akkumulátor kikerült a motor mellől a kiel-be. Így egy jelentős súly került lejjebb és középre. Az indító akkumulátor mellé kerül még egy munka akkumulátor és egy automata töltő is.


Az ablakok be lettek ragasztva. A falakra előbb parafa hang és hőszigetelés, majd bambusztapéta került.
A konyhapultba egy kis mosogató lett építve, mögé szekrény és két konnektor az elektromos konyhagépeknek (indukciós főzőlap és egy grillezős mikrohullámú sütő) kerülnek.


A még használható fa alkatrészeket lecsiszoltuk, lefestettük. Készült egy új lépcső, ami motorháztetőként és polcként is funkcionál.


Méretre vágattunk 10 cm vastag szivacsokat amelyek méretre szabott mosható huzatot kaptak. De még sajnos így sok munka van hátra. Készül egy forgatható, összehajtható asztal pohártartókkal, belső világítás, további 12 és 220 voltos konnektorok, polcok. Megrendeltem és előleget is kifizettem egy új árbocra, pontosabban egy komplett riggre a Furtinox Kft.-től. Furtenbacher úr szeretné a vízen felszerelni az árbocot, mert látnia kell, hogy hogy áll a hajó a vízen. Az árbóchoz vitorlákat kell majd keresnem.... nem könnyű.... és mindjárt július van.

bulldog

2 megjegyzés:

  1. Jobbulást! Remélem a nehezén már túl vagy.

    VálaszTörlés
  2. A profilkép megváltozásából úgy látom túl vagy a gyakorlati tengeri hajózáson? Szintén a kép alapján úgy tűnik nem volt valami jó időtök.

    VálaszTörlés