Windy

2008. május 16., péntek

Az új külső...

Ahogy korábban írtam, a hajó nagyon jó állapotban volt. A héj, a fedélzet szinte sérülés mentes. Természetesen a téli pihenő és az előző szezon nyomai láthatóak voltak, de egy alapos mosással újszerű hajót lehetett volna varázsolni belőle. Nekem azonban nem tetszett fehéren. Ennek a hajó formának jól áll a többszínű festés. Ezért úgy döntöttem, hogy átfestetem. Ennek további előnye, hogy így biztosra tudom, hogy minden egyes ponton tökéletes a korrózió védelem.
Felhívtam hát régi, jó barátomat Bill-t akinek festő vállalkozása van és megkértem, hogy jöjjön el velem a hajóhoz, nézze meg, mérje fel a munkát és adjon tanácsot, ajánlatot. Az interneten utána néztünk, hogy milyen festéket ajánlanak fémhajók védelmére, alapozó, zománc, algagátló, stb.
Bill nagyon gáláns ajánlatot adott, két legjobb emberére Zolira és Krisztiánra bízta a munkát és nekem csak az ő napidíjukat kellett fizetnem.
Első napon leszereltek mindent a hajóról, lecsiszolták és lekenték alapozóval.


Amikor az egész hajó le lett kenve szürke alapozóval, úgy nézett ki mint egy hadihajó :-) már csak a fehér feliratok hiányoztak róla... el is neveztük hirtelen Nimitz-nek :-)



Másnap rákerült az első réteg zománc és az algagátló. Így már látványos volt a változás.


Egyre többen, jöttek oda és nézték meg közelebbről. Sokan meglepődtek azon, hogy acélból van és azon is, hogy a festés miatt kinyitott támasztékok ellenére is megáll a "lábán" (tőkesúlyán) a hajó.
A harmadik napon még egy réteg került rá a zománcból, hogy tökéletes legyen a takarás.
Ezután 24 órás kényszerpihenő következett a tökéletes száradás érdekében.

bulldog

1 megjegyzés:

  1. Olyan mint a Rút kiskacsa története:) Most már szépen ringatózik a vízen...

    VálaszTörlés