Hideg, télies napra ébredtünk. Az autópályán néha valóságos hóvihar volt. Orkán erejű szél és sötét hófelhők fogadtak a kikötőben is. Felmerült bennem, hogy ekkora szélben talán nem is daruzhatunk, de megnyugtattak, hogy minden mehet a terv szerint. Előttem még volt egy daruzásra váró hajó, így volt időm melegíteni a motort és valamennyire összepakolni a hajón. Amikor láttam, hogy a másik hajó már a tárolókocsiján áll és éppen készülnek eltolni a téli tárolóhelyére, ebben az évben utoljára eloldottam a kikötő köteleket és a gázkart előremenetbe tolva elindultam a daru alá. Nem volt jó érzés. A kikötő már szinte üres. Lassan mentem és közben próbáltam felidézni a forró nyári napok hangulatát, de a felsejlő nyári hangokat elnyomta a süvítő jeges szél. Nem szeretem a telet, nem nekem való. Egy olyan helyre vágyom, ahol egész évben élvezhetem a napot, a vizet, a szelet és a hullámokat. Hosszú lesz ez a 4 hónap.
Közben megérkeztem a daruhoz. A kikötőmesterek elvették a köteleket és segítettek a kikötésben. A daruval megtámasztották az árbócot én közben elővettem a szerszámokat. Minden jéghideg volt a szerszámok, a kötélzet, a csapszegek. Nehezen ment, de sietni kellett, mert ilyenkor már korán sötétedik. A nagy sietségnek az lett az eredménye, hogy a kezem tele lett kisebb sebekkel, persze a hideg miatt ezeket nem éreztem csak láttam, hogy több helyen vérzik. De nem maradt el a fájdalom sem, amikor az egyik kilazított vantni hirtelen kiugrott és belevert a bal szemembe..., szerencsére a fájdalmon kívül nagyobb bajom nem lett, de bekönnyeztem és ez a jeges szélben nem kellemes.... :) végül kilazítottam a tőcsavart és a daruval lassan a partra emelték az árbócot. Ezután a hevedereket beúsztattuk a hajó alá gondosan ügyelve arra, hogy ne a propellerre vagy a kielre kerüljön. Miután sikeresen rögzítettük, a daru lassan kiemelte a bulldogot a vízből.
Megnyugodva láttam, hogy a hajó alja, a kormánylapát és a propeller jó állapotban van.
A nyár folyamán megtelepedett élőlényeket gondosan lemosták. Néhol az algagátló festék is levált a kagylókkal, szivacsokkal, algákkal együtt. A mosás után odahúztuk a kocsit, beállítottuk a támasztékokat és óvatosan, ügyelve arra, hogy pont középen és egyenesen álljon a hajó leengedtük.
A kerekek felpumpálása után félretoltuk a parkolóba, ahol leszereltem mindent a fedélzetről és bepakoltam a kajütbe, majd leponyváztam. A héten valamelyik nap hazahozatom a kertünkbe mivel a kikötő november 30.-án bezár és legközelebb 2009 április 1-én lesz nyitva. Nekem pedig még rengeteg tervem van a hajó átalakításával kapcsolatban, amit a következő 4 hónapban szeretnék megvalósítani.... és persze szeretném, ha itt lenne a közelemben! :)
bulldog
Azért ne sírj! A hátralévő négy hónap gyorsan eltelik ha pl. elmész síelni vagy a Karib tengereken vitorlázol vagy rendbeteszed a hajód! :)
VálaszTörlésSíelni nem tudok, a Karib tengerről pedig nem is jönnék vissza.... :)
VálaszTörlés