Windy

2008. május 27., kedd

A vihar teszt... :)

Két héttel ezelőtt Jeepi-vel lementünk a lellei hajókiállításra. Meglátogattuk Aszódi Zolit, aki a cégével a WorldGate Kft.-vel. mint kiállító volt jelen. Végig néztük a kiállított hajókat is. Jeepi rögtön szerelmes lett egy amerikai hajóba a McGregor 26-osba. Gyönyörű és praktikus hajó és még valami... az ára is nagyon kedvező. Az U.S.A-ban vitorlákkal, trélerrel összesen 21500 dollárba kerül, ami a mai árfolyam mellett nem sok egy vadonatúj, komolyan felszerelt hajóért.
Lehet, hogy nemsokára Jeepi is hajó tulajdonos lesz!? :)

A kiállítás után visszamentünk Balatonszemesre és a hajón tettünk-vettünk egy darabig. Az eredeti terv az volt, hogy kimegyünk a nyílt vízre pecázni. Sajnos azonban az erős szél és a nagy hullámok nem kedveznek a horgászatnak.... viszont a vitorlázáshoz pont megfelel.... gondoltuk. :)
Az ablakok hiánya miatt egy kicsit tétováztunk. Láttunk kint néhány vitorlást, viszont az a tény, hogy a hullámok átcsaptak a betonmólón, továbbá az, hogy a parton körbe villogott a másodfokú viharjelzés, egy kis nyugtalansággal töltött el minket... :) De a mólószomszédok megnyugtattak minket, hogy ez még nem olyan veszélyes időjárás... és különben is egy 2 tonnás, tőkesúlyos, tengerre is alkalmas hajóval nem lehet bajunk, ha észnél vagyunk. Így hát eloldottuk a kikötő köteleket és kifutottunk.
Fergeteges élményben volt részünk... :) folyamatosan kapaszkodnunk kellett, de nagyon élveztük ahogy a hajó táncolt a hullámokon. Nem voltunk kint sokáig, mert aggódtunk az ablakok miatt, valamint a tankban is kevés gázolaj volt. Féltünk, hogy ha elsodródnánk és motoroznunk kellene, esetleg a hullámzás miatt levegőt szívhat a motor és lefulladhat. Ezt nem szerettük volna megkockáztatni. A partra érve és utólag kielemezve a helyzetet, lehettünk volna még bevállalósabbak, de én nem bánom, hogy csak ennyi volt. Éreztem, hogy a hajó ezeket a körülményeket is könnyedén elviseli (még ablakok nélkül is), a motor is képes a hullámzással és a széllel szemben stabilan mozgatni a hajót. Jó kis szerkezet ez! :)