Windy

2008. május 27., kedd

Az első hosszabb családi túra... :-)




Korán keltünk, hogy időben a kikötőben legyünk. Még csak ébredezett a kikötő 1/2 9 volt amikor megérkeztünk. Nem vacakoltunk sokat, bepakoltuk a cuccainkat, felszereltük a hajót és eloldottuk a köteleket. Az elindulás most sem sikerült tökéletesen, de majd belejövünk.
Remek friss reggeli szelünk volt. Észak-nyugatról fújt egyenletesen, így félszélben elindultunk a túloldal Zánka felé. Kellemesen ringatóztunk a hullámokon, a sebességünk 6-8 km/h között mozgott, ami 3-4 csomónak felel meg. Időközben Nándi - aki a barátaival töltötte a hétvégét a Filou fedélzetén- is kifutott a vízre és üldözőbe vett minket. :-)



Csodálatos érzés volt a szikrázó napsütésben, a csillogó víztükörben hasítani a hullámokat a szél erejétől hajtva. Szépen dagadtak a vitorlák, lágyan ringatóztunk, fenséges volt. Közben utolértek Nándiék (nem győztünk lassítani :-)) ) így csináltunk néhány fotót egymásról.




Közeledett a túlpart, így felélesedtünk és elindultunk Révfülöp irányába. Nándiék visszafordultak. Egészen közel az északi parthoz hajóztunk, tisztán kivehető volt minden. Régi, gyerekkori emlékek jöttek elő, ahogy Balatonszepezd előtt haladtunk el. Az egykori Hokév horgásztanyáján nyaraltam minden nyáron minimum 2 hetet. Itt fogtam eddigi életem legnagyobb halait, itt tanultam meg evezni, itt mehettem ki először egyedül egy csónakban a nádasban lévő horgászhelyhez... és most életem első vitorlásával visszatértem... a nádas mára már nagyon megritkult.... be lehet látni a tanyára... ott megállt az élet. Minden ugyanúgy néz ki a vízről nézve, mint 20 évvel ezelőtt. Keserű-édes érzés volt látni.... lassan Révfülöp elé értünk. A kikötőhöz érve a déli part, Boglár felé fordítottuk a hajót és félszélben bementünk a tó közepéig. Ott kelet felé fordulva, hátszélben mentünk vissza Szemesig. Közben a keleti -medence felett csúnya felhőket láttunk, néha még villámokat is láttunk amit halk morajlások követtek. A viharjelzés is beindult, de csak elsőfokú. Hamarosan partot értünk. Amint elpakoltunk, lezártuk a hajót, elkezdett cseperegni az eső. Azt hiszem ennél ideálisabb napot nem lehetett volna elképzelni sem. Kellemes élményekkel indultunk haza. Az autóban már a jövőheti túrát tervezgettük. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése