Windy

2008. június 8., vasárnap

OTTSE voltunk....

Ezen a hétvégén a gyermekeim különböző szülinapi zsúrokra voltak hivatalosak, így a családi hajózásra esélyünk sem volt. Kellenek az ilyen hétvégék is hiszen ilyenkor van lehetőség a barátokkal vitorlázni. :-)
Shark és Jeepi tartott velem. Vártuk még Rhinót is de sajnos egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott eljönni.... majd legközelebb.... igaz valahogy a baráti hétvégékkel eddig és most sem volt szerencsénk. Az időjárás koránt sem volt kellemesnek mondható.
Reggel 8-ra jöttek hozzám. Nem egyenesen a Balatonra mentünk, hanem Zircet vettük célba. Janni Tibi Jeep guruval volt megbeszélt találkozónk. Shark nagy elhatározásra juttott egy Jeep CJ7-ben szeretné élvezni a nyári napsütést.
A Bakony a lehető legcsúnyább arcát mutatta nekünk. Hideg, nyirkos, ködös idő volt. Szemerkélő, néha csepergő esőben próbáltuk ki az álom autót :-) 35-ös kerekek, 4200 köbcentis motor, vászontető, vászonajtó, egy ablaktörlő (csak a vezető oldalán) és 3 sebesség. Nagy szerelem lett...! El kell áruljam nekem is megdobbant a szívem....
Egy kellemes Segafredo kávé elfogyasztása mellett megállapodtak a részletekben és a további teendőkben, aztán elbúcsúztunk és elindultunk Szemes felé.
Már Veszprémnél sütött a nap és kb. 10 fokkal volt melegebb a hőmérséklet. Megkerültük a keleti-medencét és 11 után kicsivel begördültünk a kikötőbe.

Kinyitottuk a hajót, bedugtuk az akku töltőt és elmentünk ebédelni. A Kishalász egy nagyon kulturált és megfizethető hely. A kedvenc ételemet rendeltem és sikerült rábeszélnem a többieket is. Harcsaszelet rántva, majonézes burgonyával. Fantasztikus.

Telehassal, jókedvvel futottunk ki a kikötőből. A Balaton közepére érve a szél az eddigi egyenletesből pöffösbe ment át. Néha teljesen leállt, a vitorlák belobogtak, a vízen a fodrozódásból láttuk, hogy közeledik a pöff és pufff megérkezett... bele a vitorlákba és már dőlt is a hajó... volt hogy 8 km/h-s sebességgel "száguldottunk" :-)

Egyre nagyobb hullámokon ugráltunk. Nagyon élveztük. Érdekes jelenségre lettünk figyelmesek. Keletről fújt a szél mégis nyugat felől közeledtek a zivatarok. Egyre kevésbé volt látható a Badacsony.
Valami azt súgta, hogy ez nem normális dolog.... ebből valami nagy botrány lesz.... :-) Közben tovább erősödött a szél és a hullámzás is intenzívebb lett, fehéren fodrozódott mindenfelé. Úgy döntöttünk, hogy biztos ami biztos, elindultunk a kikötő fel. Úgy gondoltuk, hogy kikötünk és meglátjuk mi lesz... inkább legyünk óvatosak.... na a kikötőtől 100 méterre már szakadt az eső... :-) szerencsére a vitorlákat addigra már leengedtük és a motor biztonsággal vitt ki minket.
Kikötöttünk és és megfordítottuk a hajót. Közben csendesedett majd elállt az eső, sőt egy néhány percre a nap is kisütött, de az égre nézve láttuk, hogy nincs még vége. Kihasználva a percnyi jó időt, megszárítottuk a vitorlákat és gyorsan elpakoltuk. Lezártuk a hajót és leponyváztuk.

Bepakoltunk az autóba és beültünk a Kishalászba palacsintázni... hirtelen egy nagy villanás és rögtön hatalmas robaj.... mintha dézsából öntötték volna.... az emberek nem csak kintről, hanem a kerthelység szélső asztalaitól is menekülni kényszerültek a hatalmas szél és az ömlő jégeső elől.
Több percig tartott az ítéletidő... mi közben csendben falatoztunk. Az eső elállta után kellemes trópusi klímában (gőzölgő aszfalt, meleg pára) sétáltunk vissza a hajóhoz, hogy megnézzük tett e valami kárt benne a vihar. Szerencsére a kiadós eső csak lemosta a fedélzetet.
Most nem volt szerencsénk az időjárással, de remélhetőleg legközelebb már a barátaimmal is sikerül kellemes időben vitorlázni.