Windy

2008. június 30., hétfő

Igeeeen, igen, igen, igen.... a probléma megoldó hétvége... :-)

Egy fantasztikus hétvégén vagyunk túl.... a két legnagyobb problémám oldódott meg. Az egyik az ablak. A sok sikertelen kéder gumis, plexis próbálkozás után nagyon el voltam keseredve és azt mondtam magamban, hogy most már nem érdekel, hogy ha a szépen lefestett hajót szétvágják, megégetik én megpróbálom beszabatni a hajóval kapott 8 db ablakot.

Még a quados időszakomban ismertem meg Balázst, aki ugyan földmunkagépekkel foglalkozik, foglalkozott, de az 5 szakmája közül az egyik a karosszéria lakatos. Felhívtam hát és megkérdeztem, hogy meg tudja e csinálni nekem a munkát. Először ajánlott valakit maga helyett. Fel is hívtam az embert és neki is elmeséltem a telefonban, hogy kb. miből áll a munka. Az illető nem értette, hogy miért őt ajánlotta Balázs, hiszen sokkal kevesebb gyakorlata van ilyen téren, mint Balázsnak. Újra felhívtam Balázst és elmondtam neki, hogy mit mondott a srác és kértem, hogy legalább jöjjön le megnézni, hogy miről is van szó.

Amikor élőben meglátta a feladatot, teljesen belelkesült. Azt mondta, hogy ez neki egy kihívás és elvállalta. Összepakolta a hozzávalókat, flex (kb 5 darab és a hozzájuk való korongokból is vagy 10), kalapács, hegesztő trafó és pálcák, valamint egy foltnak való lemez. Balázs rendkívül családcentrikus, így hozta magával feleségét fiát és kislányát is. Amíg Balázs lelkes asszisztálásom mellett nyirbálta a hajómat, a családja a Sarkantyú öböl kellemesen langyos vizét élvezte.
A környékbeli hajós szomszédok nagyon megértően fogadták a flexelés és a kalapálás nem éppen kellemes hangjait. Nem győztem magyarázkodni és elnézést kérni, de mindenki nagyon kedvesen megjegyezte, hogy már nagyon izgultak az ablakok miatt és örülnek, hogy megoldódik. :-)

Az első ablak kicsit hosszabb ideig tartott, mert ki kellett tapasztalni, hogy mit melyik irányból érdemes mérni és vágni...., de a többi már gyorsan ment. Újabb problémát csak a foltok kivágása és a rinagtózó hajón állva pontos behelyezésük és hegesztésük jelentett, de Balázs ezt is megoldotta.Természetesen egy ilyen komoly lakatos munka némi pusztítással jár, távolról úgy néz most ki a hajó, mintha kiégett volna :-) Egyelőre néhány csavarral lettek rögzítve az ablakok. A flexelés és hegesztés nyomait még el kell tüntetni és vízzáró módon kell rögzíteni az ablak kereteket. Ez még legalább két napos feladat lesz, de a lényeg, hogy van 8 profi ablakom, amiből 6 nyitható és ez nagyon nagy dolog egy ekkora hajón. Köszönöm Balázs! :-)

A munka jellege miatt, ki kellett teljesen üríteni a hajót. Ezért kitakarítani a flexelés nyomán keletkezett fémport, nem jelentett különösebb kihívást, de azért ha a porszívónk véleményét kérdeznénk, lehet, hogy mást mondana... :-) Továbbá ami eddig nagy fájdalmat jelentett, tudniillik, hogy az asztalos még mindig nem hozta és nem szerelte be az új bútorokat, most hirtelen áldásnak tűnt, mert ez a makacs fekete por tönkretette volna. Most ott áll a hajó, szinte teljesen üresen és talán tisztább, mint valaha. Amint véglegesen rögzültek az ablakok és megszáradt a festék, jöhetnek a bútorok.


Na ééééés akkor a másik nagyon nagy dolog ami a hétvégén történt.... :-)

Vasárnap este Orsy átment a BLYC-be a football EB döntőjét nézni. Nándi és én nem lelkesülünk a fociért ezért inkább a hajózást választottuk.... :-) Először a múlthéten friss hajótulajdonosként a szomszédunkba költözött Péterék 22 lábas, Angyalka névre keresztelt Flying Tramp-jét próbáltuk ki. Nagyon kellemes és praktikus kis hajó két különálló kabinnal. Elől egy tágas kétszemélyes, hátul egy kicsit szűkebb, de szintén kétszemélyes kajüttel rendelkezik és a kettő között egy jól védett kokpit található. Tettünk néhány tiszteletkört a kikötő környékén, majd kikötöttünk.


Az Angyalkában is Farymann diesel motor dolgozik, akárcsak az én bulldogomban és Péter is háttal szeret kikötni, ezért különös figyelemmel követtem a manővert. Neki is elhúzza a hajó farát a propeller pörgése. Még a nyílt vízen próbálgatta, aztán a helyére érve kis segítséggel sikerült betenni a hajót a helyére. Ekkor jött Nándi ötlete, hogy gyakoroljunk a bulldogommal tolatni. Mivel vasárnap este volt, ráadásul mindenki az EB döntőt nézte, szinte teljesen kiürült a kikötő. Eloldottuk a köteleket és célbavettük a vendéghelyek környékét, ami teljesen üres volt. Ott kezdtük kitapasztalni, hogy mekkora gázt kell adni és merre kell tartani a kormányt tolatáskor. Kb. a 10. próbálkozásra már arra ment a hajó amerre szerettem volna. Még 4- 5 alkalommal megpróbáltam az üres kikötőben helyre betolatni és amikor már biztosra ment, kipróbáltuk a saját helyünkön is. Ott is sikerült! :-) 3 alkalommal beálltam úgy, hogy Nándi a csákjával a kezében őrködött, nehogy valakinek nekimenjek, de mivel unatkozott kiszállt és videóra vette, hogy miként tolatok végig a soron, egyenesen a helyemre....




Tehát a lényeg: semmi gond a hajóval.... én nem voltam elég finom és türelmes vele... :-) Nándi, köszi a türelmedet, az instrukciókat és a bíztatást! :-)

bulldog

1 megjegyzés: