Windy

2008. október 12., vasárnap

Őszi hangulat...

Csendes, szép őszi időben indultunk el otthonról, legnagyobb lányommal Debivel. Azért csak ketten, mert a család többi része, szülinapi bulin, illetve kirándulni volt. Mi viszont szerettük volna kihasználni a szép időt és úgy döntöttünk, hogy lemegyünk a kikötőbe horgászni. Útközben kis kitérőket tettünk, csalit szerettünk volna venni. Meglepő módon a környékünkön, de még a Velencei tó partján sem találtunk nyitva horgász boltot. Végül Balatonföldváron jártunk sikerrel. Nem siettünk nagyon, mivel nagy köd volt és tudtuk, hogy csak dél körül fog felszállni. Amikor megérkeztünk a kikötőbe még kellett a pulcsi mindössze 11 °C volt és kb 70 méteres látótávolság, de percről-percre javult az idő. A kikötőben is egyre többen lettünk volt aki már a téliesítéssel, kidarúzással foglalkozott, de a legtöbben hozzánk hasonlóan még ki akarták élvezni az utolsó napsugarakat. Dél körül felszállt a köd és a nap olyan erősen sütött, hogy pólóra vetkőzve is melegünk volt. Egymás után futottak ki a hajók annak ellenére, hogy nem volt szél. Mivel én nem szeretek céltalanul vitorlázni (pláne szélcsendben :) ), ezért úgy döntöttem, hogy inkább a kikötőben horgászunk. Amennyire látható volt a hajók a kikötőtől 2-300 méterre felhúzott vitorlákkal álltak. Hihetetlenül nyugodt, sima volt a víztükör. Méterekre le lehetett látni, mivel az iszapot sem kavarta fel a vízmozgás. A halak minden rezdülését látni, érezni lehetett. A víz ilyenkor mát hideg, ezért a legtöbb hal már mélyebbre húzódik, de bíztam benne, hogy a napsütés hatására kijönnek és esznek. Finom, friss, ropogós csontgilisztával kínáltam őket. Ennek ellenére néhány (sü)sügéren, pár darab keszegen kívül, egy igen szép folyami gébet sikerült kifognom. Debike a kishalas hálóval közel azonos teljesítményt nyújtott, bár ő csali nélkül :) . Mindenesetre jól szórakoztunk és élveztük a jóidőt. Remélem, hogy lesz még néhány hasonlóan szép hétvége, amit a hajón tölthetünk.