Windy

2009. március 8., vasárnap

A nagy kiel rejtély....

Kipakoltam a kielből. Volt benne 7 betontuskó, 5 beton járólap, 2 vasdarab és rengeteg lim-lom... szépen kitakarítottam, így láthatóvá vált a kiel alja. Jól kivehető, hogy valamilyen fémes anyaggal van kiöntve, lehet, hogy ólommal, de azt sajnos nem tudom, hogy milyen vastagságban.




Ehhez a vascsőhöz lesz rögzítve az asztal lába :


A hajó katalógusa szerint 830 kg ballaszt kell. Ki kell számolnom, hogy kb. eddig mennyi van benne és a maradékot pótolni...., de mivel? Az ólom lenne egy ésszerű megoldás mivel nagy a fajsúlya így viszonylag kis helyet foglalna. Az index.hu vitorlázás fórumán is feltettem a kérdést és ott is többen az ólomra szavaztak. Az ólomötnés nem bonyolult, de nem is veszélytelen. Megtudtam, hogy egy liter folyékony ólom súlya kb. 11,3 kg, tehát kb 70 liter ólmot kellene beletöltenem, ha teljesen üres lenne.


Megnéztem az ólom árát a neten... igaz csak felvásárlási árat találtam, viszonylag frisset, 120 Ft/kg... tehát felvásárlási áron is 96 e Ft lenne.... :-)


Drága, viszont ha ezt a megoldást választom, akkor marad egy csomó helyem a kielben amit tökéletes, hűvös tárolóhelynek tudok használni. Elfér itt akár egy plusz akku, de még egy hűtőláda is...., a hollandok pl. a Pendelgeuson itt tartják a második horgonyt és a sört... :-)




Ezek zörögtek erős hullámzásban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése