Windy

2008. augusztus 28., csütörtök

Nem 740.... 730 :)

Már az első pillanatban feltűnt néhány különbség a Pendelgeus (Wibo740) és a bulldog között, de azt gondoltam, hogy ez csak némi átalakítás, esetleg évjáratbeli különbségből adódik. Történt, hogy regisztráltam magam a holland Wibo Club fórumán és mint regisztrált felhasználó hozzáférhettem olyan dokumentumokhoz is amiket eddig nem láthattam. Ezeket tüzetessen átnézve megtaláltam a Wibo 730-as eredeti prospektusát.
Ezt látva nyilalt belém a felismerés: nekem Wibo 730-asom van! :) 10 centivel lettem megrövidítve.... :)) jó... ez nem akkora tragédia, a lényeg, hogy olyan fontos adathoz is hozzájutottam, hogy a tőkesúly gyárilag megtervezett tömege 0,83 tonna. Mivel jelenleg nekem a tőkesúlyban sin darabok és betonkockák találhatóak, erős a gyanúm, hogy nincs meg a 830 kg.

Valamint az is jól látszik a képen és a rajzon, hogy magasabb az árbóc és hosszabb a bumm.

A nagyvitorla sott kötele nem a kokpit közepén van rögzítve, hanem a kokpit mögött. A téli átalakítások folyamán ezeket is figyelembe vesszük. Remélem, hogy ezek után egy kicsit fürgébb lesz a hajó, mert a jelenlegi vitorlákkal erősen alulvitorlázott.


bulldog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése